خانه > مقاله, آموزش > پیج رنک گوگل و روش های افزایش آن

پیج رنک گوگل و روش های افزایش آن

google pager

همه با Pagerank گوگل آشنايی نسبی داريم و اهميت آن را هم می‌دانيم، اما بد نيست برخی از عواملی كه باعث افزايش آن مي شود را بشناسيم.

اولين كاری كه می‌بايست برای افزايش Pagerank وب‌لاگ يا سايت شخصی‌تان انجام دهيد، گرفتن لينك از ديگران است .لينك‌های يك وب‌لاگ شامل لينك‌های بيرونی و لينك‌های درونی هستند.

لينك‌های بيرونی (ديگرانی كه به شما لينك داده‌اند )

سعی كنيد تعداد بيشتری لينک بگيريد. اما در لينک‌گرفتن مراحل زير را رعايت كنيد.

  • ابتدا صفحاتی را انتخاب كنيد كه رتبه‌ی خوبی دارند.
  • سپس صفحاتی را كه كم‌ترين لينک‌ها را دارند (به خصوص اگر رتبه‌ی پايينی دارند) انتخاب كنيد.
  • ببينيد صفحاتی كه به شما لينك داده‌اند به خوبی در گوگل فهرست شده‌اند يا خير (گوگل چگونه سايت‌ها را فهرست می‌كند؟). در غير اين‌صورت مشتی صفحه با رتبه‌ی صفر هستند كه هيچ فايده‌ای برايتان نخواهند داشت.
  • بهتر است يك لينك از «صفحه‌ای با رتبه‌ی 4 و تعدادی لينك به آن» (و صد البته مرتبط) داشته باشيد تا لينكی از «صفحه‌ای با رتبه‌ی 6 و تعداد زيادی لينك به آن»!

لينك‌های درونی (لينك‌هايی كه به ديگران يا ديگر صفحات داده‌ايد)

گرفتن لينک از ديگران خيلی خوب است ، اما از طرف ديگر لينك‌های بين صفحات وب‌لاگ هم خيلی مهم هستند. بايد ارتباط بين صفحات را طوری برقرار كنيد كه باعث بهبود رتبه‌ی وب‌لاگ‌تان شود. هر صفحه‌ای رتبه‌ای دارد و با انتقال بخشی از رتبه‌ی صفحات ديگر می‌تواند رتبه‌ی بالاتری داشته باشد.

فرض كنيد صفحه‌ی اصلی وب‌لاگ‌تان رتبه‌ی خوبی دارد. در اين حالت، صفحات ديگر هم از اين رتبه بهره می‌برند البته در صورتی كه در آن‌ها لينكی به صفحه‌ی اول وجود داشته باشد.

توجه كنيد كه قاعده‌ی مشابهی هم هست؛ اگر در صفحه‌تان لينك‌های زيادی داده باشيد، سهم رتبه‌ی منتقل‌شده به هريك از صفحات كاهش می‌یابد بهترين كار برای بهينه‌كردن سايت، خودداری از لينك‌های خروجی (لينك به ديگران) در صفحاتی‌ست كه رتبه‌ی خوبی دارند. به اين دليل كه بخش مهمی از رتبه‌ی اين صفحه به جای آن‌كه مابين ديگر صفحات وب‌لاگ‌تان توزيع شود در وب توزيع خواهد شد (به عبارتی استاد خواهد شد).

می‌توانيد به طور مثال سايت‌تان را طوری طراحی كنيد كه در هر يك از صفحات زيرين، يك لوگو به همراه لينك به صفحه‌ی اول قرار بگيرد. اين كار در بهبود رتبه‌ی سايت‌تان موثر خواهد بود.

هر یک از موتور های جستجوگر (مانند گوگل و یاهو) به صفحات سایت ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد ، در هنگام نمایش نتایج search ، در خط بالاتری قرار میگیرد .و این به معنای ورودی بیننده بیشتر از سایت های جستجوگر است . اما چگونه میتوان از رتبه سایت خود در وب آگاه شد ؟

1-      اولین چیزی که این روزها بعنوان رتبه سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است . گوگل امتیازی را بین 0 تا 10 به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم تر بودن سایت دارد . این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل باز بینی شده و تغییر میکند . برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید میتوانید تولبار گوگل را روی IE نصب کنید ( این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است نشان میدهد) و یا به آدرس http://www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را بشما اعلام کند.

2-      لینک های دیگران به سایت شما : برای اینکه ببینید چند سایت بشما لینک داده اند میتوانید به سایت گوگل بروید و در بخش جستجو ، آدرس سایت را با افزودن عبارت link: در ابتدای آن بنویسید .   مثلا : link:www.macromediax.com

همچنین میتوانید در یاهو نیز این کار را انجام دهید . اما در یاهو باید //:http را نیز در ابتدای آدرس وارد کنید . link:http://www.macromediax.com

اینکار را در msn با وارد کردن آدرس سایتتان بصورت linkdomain:www.macromediax.com در بخش جستجو وارد کنید .

3-      سایت الکسا نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف میکند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم در باره سایت ها ارائه میدهد .به این سایت بروید و در بخش Traffic Ranking آدرس سایت خود را وارد کنید . همانطور که می بینید امتیاز و ترافیک شما را با جزئیات کاملی ارائه می دهد . همچنین این سایت امکان مقایسه نموداری ترافیک 2 سایت را با هم فراهم نموده است.

4-      سایت leapMarket نیز امکان مقایسه سایت شما را با سایت های رقبا در چند موتور جستجوگر بصورت یکجا فراهم میکند . شما میتوانید آدرس سایت خود را در مقایسه با 3 سایت رقیبتان در این سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعات خود را از موتور های جستجوگر یاهو و گوگل و msn و Hotbot دریافت میکند و با ساخت نمودار های مقایسه ای شما را در فهم این اطلاعات یاری می کند .

برای تبادل لینک و سفارش تبلیغات بنری با تارنمای آویژه یکی از پربازدیدترین پایگاه های فارسی از طریق این لینک اقدام کنید.

پذیرش تبلیغات تارنمای آویژه

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: