خانه > خبر > طرح کاهش مدت خدمت نظام وظیفه عمومی

طرح کاهش مدت خدمت نظام وظیفه عمومی

مجلس شورای اسلامی دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را برای دارندگان مدارک تحصیلی مختلف کاهش داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه 9 تیر 88 در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363 سقف دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را 24 ماه تعیین کردند.

خدمت سربازی

خدمت سربازی

نمایندگان مقر کردند دوره ضرورت خدمت برای مشمولان دارای مدرک دکترای تخصصی یا معادل آن 10 ماه، مدارک کارشناسی ارشد یا معادل آن 8 ماه، مدرک کارشناسی یا معادل آن 6 ماه، مدرک فوق دیپلم یا معادل آن 4 ماه و مدرک دیپلم یا معادل آن 2 ماه کاهش یابد.

یعنی بر طبق این تفاسیر براساس ماده 4 این طرح، دوره ضرورت برای مشمولین دارای مدرک دکترای تخصصی و معادل آن 14 ماه و برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن 16 ماه و برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی و معادل آن 18 ماه و برای مشمولان دارای مدرک کاردانی و معادل آن 20 ماه و مشمولان مدرک دیپلم و معادل آن 22 ماه و برای زیر دیپلم 24 ماه است و در صورتی که مشمولان مازاد دکتر از تعداد مورد نیاز باشد ستادکل با اجازه از فرماندهی کل آن را به کمتر یا بیشتر از دوره ضرورت تغییر می دهد.

خلاصه اینکه برای اکثریت مشمولان خدمت نظام وظیفه ، برخلاف عنوان طرح که کاهش مدت خدمت سربازی است
دوره نظام وظیفه عمومی از 18 ماه سابق به بیشتر از 18 تا 24 ماه افزایش یافته است.

  1. hashem
    2009/06/30 در 11:52 ب.ظ.

    salam
    man kardani hastam
    age entor basheh 4 mah az khedmat kasr beshe mishavad 14 mah
    aya entoreh?

  2. داود
    2009/07/01 در 5:25 ب.ظ.

    میبینید !!!
    دویست و خورده ای نفر الاغ تو مجلس میشینن مخشونو میریزن روهم حاصلش میشه این!!!
    چقدر ما بدبختیم

  3. مهدی
    2009/07/02 در 12:10 ق.ظ.

    کی میدونه از کی اجرا میشه؟ آیا ما که در حال خدمتیم ما رو هم میگیره؟

  4. sadegh
    2009/07/05 در 7:20 ب.ظ.

    چقدر این نمایندگان مجلس مخند.واقعا متاسفم.هم برای خودم و هم برای جوانهای مثل خودم.ما واقعا بدبختیم.

  5. sarbaze vatan
    2009/07/06 در 8:09 ب.ظ.

    bacheye khodeshoon ke sarbazi nemire javoonaye badbakhte bi party miran
    khak bar sare oon olagh haye too majles

  6. 2009/07/08 در 11:57 ب.ظ.

    ما که رفتیم نگران کون لغه دگران

  7. 2009/07/09 در 12:00 ق.ظ.

    تو به فکر خودت نبودی درس بخونی خدمتت کم بشه میخوای دیگران به فکرت باشن؟!! عقل کل!!!!!

  8. 2009/07/10 در 4:11 ب.ظ.

    سلام دوستان من :
    اثلا ناراحت نباشین چون اینا (مخا) (نماینده ها) کسایی هستند که خودتون بهشون رای دادین.

  9. سعید فتاح منش
    2009/07/20 در 11:59 ب.ظ.

    سلام.
    من که 20 اختراع به ثبت رسوندم،رتبه کشوری دارم،از 18 کشور دعوت نامه دارم…..چرا من باید سربازی رو به طور کامل بروم؟؟؟

    آیا این وضع من گریه ندارد؟

    (وصابرین) …. و صبر کنندگان.و من با این حالم صبر می کنم تا ببینم چه خواهد شد!
    آیا کسی جواب گوی من هست؟؟؟

  10. علی
    2009/08/05 در 1:04 ب.ظ.

    کد آموزشی 200 مربوط به کدام پادگان آموزشی است؟

    • علی
      2009/08/05 در 1:09 ب.ظ.

      کد آموزشی 200 مربوط به کدام پادگان اموزشی می باشد؟

      • علی
        2009/08/05 در 1:12 ب.ظ.

        کد 200 مربوط به کدام پادگان آموزشی می باشد؟

  11. بهزاد
    2009/08/17 در 12:33 ق.ظ.

    سلام.کسی میدونه کسی مثل من که داداشم خدمت رفته و من فقط موندم و پدرم هم بالای 60 سال هست،از خدمت معاف میشم یانه؟ممنون از همگی
    behzadusb@yahoo.com

    • alireza
      2009/09/21 در 11:33 ق.ظ.

      شما فقط از دو راه می توانید معاف شوید
      1- پدر شما تحت پوشش کمیته امداد امام باشد؛
      2- پدر شما دارای معلولیتی به تأیید سازمان بهزیستی باشد (مثلا مجبور به استفاده از صندلی چرخدار یا عصا باشد).

  12. 2009/08/17 در 1:51 ب.ظ.

    این معافیت هاجدا از معافیت رهبری هست، یعنی از مقادیر بالا 6 ماه کم کنید در نتیجه دیپلم 18 و فوق لیسانس 10 ماه می شه.
    برید حالشو ببرید

  13. 2009/09/22 در 12:39 ب.ظ.

    سلام من مدرک ليسانس دارم و نمره چشمام جمعا 9.5 است وديسک کمر دارم آيا معاف دايم ميشم؟

  14. افشین
    2009/09/26 در 9:35 ب.ظ.

    salam
    man baradaram be dalile fote pedaram moafe kefalat shode
    amma alan ezdevaj karde va dar shahri digar zendegi mikonad soalam ine ke man mitonam alan moafe kefalat begiram

  15. fazizi61
    2009/10/16 در 1:18 ب.ظ.

    man 27 sal daraye madrake kardani hastam.pedaram baz neshashte shahrebani/artesh.val az sale taghtriban 86 bedalile fote pedaram ghayeb hastam.ba madaram ke 55 sal darad zendegi mikonam….2 baradare bozorgtar daram ke ezdevaj karde va nistan…
    aya shamele takhfife khasi ya noi az moafiat mishavam?
    motshkeram.

    • fazizi61
      2009/10/16 در 1:22 ب.ظ.

      man 27 sal daraye madrake kardani hastam.pedaram baz neshashte shahrebani/artesh.val az sale taghtriban 86 bedalile fote pedaram ghayeb hastam.ba madaram ke 55 sal darad zendegi mikonam….2 baradare bozorgtar daram ke ezdevaj karde va nistan…
      aya shamele takhfife khasi ya noi az moafiat mishavam?
      motshkeram.
      dar zemn khodam daraye tapeshe ghalb va oftadegie dariche mitral hastam

  16. امیر سرتیپ موسویان ف تی 2 زرهی زنجان
    2009/11/05 در 9:33 ب.ظ.

    بسمه تعالی
    از:ف تیپ 2 زرهی(ر-1) شماره:12/12501 به:شورای نگهبان تاریخ:14/08/1388
    موضوع:معافیت کیر کلفتی
    سلام علیکم
    اگه معافیت کیر کلفتی تا آذر ماه امسال اجرایی نشه من دست به خایه سه دور میدان صبحگاه رو میزنم.لخت و پتی با گروه رزم نوازان
    امیر سرتیپ موسویان ف تی 2 زرهی زنجان

  17. علی صبوری
    2009/11/09 در 11:36 ب.ظ.

    باسلام فرزند اینجانب بعداز فارغ التحصیلی بلافاصله خودرابه نظام وظیفه معرفی وپرونده معافیت پزشکی وکفالت تکمیل نموده ومسئول مربوطه اعلام نموده باید منتظربمانید تا سه ماه پایان خدمتت بدست برسد ولی بعد ازسه ماه نتنها کارت پایایان خدمت ندادند بلکه سه هاه اضافه خدمت به پرونده اش زده اند ودرجواب گفتند ببخشید بخشنامه کفالت (فرزند ذکور جده)لغو شده . حالا اصل خدمتش به پایان رسیده ودارد اضافه خدمتش راسپری میکنددرطول خدمت غیبتی نداشته ومتهل هم شده آیا این ظلم نیست لغو بخشنامه جرم مشمول میباشد.امیدواریم عنایت فرموده وبه ندای این مظلوم برسید. آدرس محل خدمت آذربایجانغربی شهرستان چایپاره گ2حسن صبوری

  18. علی صبوری
    2009/11/09 در 11:42 ب.ظ.

    باسلام فرزند اینجانب بعداز فارغ التحصیلی بلافاصله خودرابه نظام وظیفه معرفی وپرونده معافیت پزشکی وکفالت تکمیل نموده ومسئول مربوطه اعلام نموده باید منتظربمانید تا سه ماهه پایان خدمتت بدستان برسد ولی بعد ازسه ماه نتنها کارت پایان خدمت ندادند بلکه سه هاه اضافه خدمت به پرونده اش زده اند ودرجواب گفتند ببخشید بخشنامه کفالت (فرزند ذکور جده)لغو شده . حالا اصل خدمتش به پایان رسیده ودارد اضافه خدمتش راسپری میکنددرطول خدمت غیبتی نداشته ومتاهل هم شده آیا این ظلم نیست لغو بخشنامه جرم مشمول میباشد.امیدواریم عنایت فرموده وبه ندای این مظلوم برسید. آدرس محل خدمت آذربایجانغربی شهرستان چایپاره گ2حسن صبوری

  19. رسول کریمی
    2009/11/22 در 9:58 ب.ظ.

    سلام
    من یک سال تمام خدمت کردم و دانشگاه قبول شدم
    در ادامه خدمت
    کارکردفعال بسیج در کسر خدمت من محسوب مشودیا نه
    و ده ماه از خدمت در منطقه مرزی بوده ام در ادامه کسر خدمت برای من دارد این ده ماه

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

